en
pl
home
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu
Jelcz 043Caro
W latach 1964-1985, na poznańskich drogach i przystankach, królował popularny "Ogórek", czyli Jelcz 272MEX (wersja miejska) i 043Caro (wersja międzymiastowa). Do Poznania trafiły 32 sztuki tego pięknego egzemplarza, ale nie zachował się niestety żaden... Dopiero w 2004 roku poznańskiemu MPK udało się odkupić Jelcza z rocznika 1986. Jego remont trwał cały rok, ale efekt - niesamowity! Komplet uzupełnia przyczepa autobusowa Jelcz P-01 z lat 70-tych ubiegłego wieku. Tabor, oznaczony nr 1679 oraz 1813 można czasami spotkać na ulicach stolicy Wielkopolski.
jelcz 043
IKARUS 280.26
W służbie poznaniakom służyło aż 211 węgierskich przegubowców w wersji 280.26. Do dziś zachował się tylko jeden... I to właśnie jego zobaczymy na specjalnej ekspozycji MPK podczas Retro Motor Show. To najpopularniejszy wysokopodłogowy autobus eksploatowany w ruchu liniowym w latach 1981 - 2010. Ten jedyny zlinii montażowej zjechał w 1986 roku.
ikarus 280.26 1986
IKARUS 260.04
Uzupełnieniem "przegubowców" od 1983r. były jednoczłonowe autobusy Ikarus wersja 260.04. W ciągu dwóch lat do Poznania zawitało 65 jednostek. Ostatni skończył swoją służbę wraz z jego dłuższym bratem w 2010 roku. Jeden z wozów tego typu zaliczono do taboru historycznego MPK i dzięki temu zobaczymy go w pełnej okazałości na Retro Motor Show.
ikarus 260.04
DAF MB 200
W 1991 roku, z holenderskiego miasta Utrecht do Poznania dotarło 29 sztuk żółtych autobusów DAF MB 200 wyprodukowanych w 1982r. Oprócz charakterystycznego kształtu, zagranicznej marki i chęci poznaniaków do przejażdżki "zachodnim" autobusem miejskim, DAFy były wdzięcznymi i niezawodnymi pojazdami w taborze poznańskiego MPK, w służbie do 2008r. Dzisiaj zachował się tylko jeden egzemplarz, oczywiście zobaczymy go na targach.
daf mb 200
JELCZ M121M
To już reprezentant nowej myśli technologicznej. Jeden z pierwszych w kraju, częściowo niskopodłogowy autobus, został wprowadzony do taboru MPK w Poznaniu w 1995 roku.
jelcz m121m
Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu
CHEVROLET 1927
Otwarta kabina z drewnianym siedzeniem, zabudowana z tyłu motopompa o wydajności 800l/min., dwa zwijadła wężowe, dwie drabiny, dwie tłumice oraz dwa bosaki - tak wyglądało wyposażenie załogi 8 osób, które brały udział w gaszeniu pożarów. Ten piękny model Chevroleta z 1927r. trafił do muzeum w 1975r., a nieco ponad 20 lat później doczekał się generalnego remontu. Teraz będzie zachwycał publiczność podczas Retro Motor Show!
chevrolet fire squad
FSM Syrena 105 SOP replika z 1992
Na widok poczciwej "syrenki" zawsze mocniej bije serce.
Jednak ta Syrena w wersji pożarniczej jest naprawdę wyjątkowa.
Dlaczego? Przekonacie się na Retro Motor Show :)
Syrena 105 OSP