en
pl
home
BUICK
ELECTRA 225 4-DOOR HARDTOP 1959
Rock'n'Roll! Let's just roll! "Wozić" się takim autem to zupełnie inna bajka - po prostu luksus! Oznaczenie 225 to ukłon w stronę całkowitej długości tego modelu - 225 cali czyli... prawie 6 metrów! Oczywiście ten "skrzydlak" nie byłby pokazem amerykańskiego snu beż potężnej, niemal 7 litrowej jednostki napędowej w układzie V*. To naturalnie nie jest demon prędkości i być nie może! To auto mają doskonale widzieć wszyscy piesi.
buick electra 225 1959
WARSZAWA
Dobrze zachowane Warszawy to dzisiaj niezwykle rzadki widok. To pierwszy, seryjnie produkowany samochód w Polsce po II wojnie światowej. Jej konstrukcja nie należała do cudów techniki, ale też nikt nie wymagał od Warszawy nowoczesności - miała wszystko to, czego zabrakło później młodszej siostrze, czyli Syrenie: była komfortowa i solidnie wykonana. Warszawa do dzisiaj darzona jest dużym szacunkiem wśród kierowców. Niestety wiele z nich przeszło wiele remontów, tracąc z czasem swój oryginalny urok. Niemniej jednak pojawienie się na drodze Warszawy zawsze budzi duże emocje - i tak będzie również w Poznaniu! Kilka pięknie zachowanych Warszaw zabłyśnie przed Wami! warszawa 223 1971
SYRENA

Czym byłyby targi retro motoryzacji bez polskich akcentów? Był taki czas, że z lini fabrycznych zjeżdżały na prawdę ciekawe modele - zastrzeżenia można było mieć co do ich jakości, ale pod względem kształtów karoserii nie miały żadnych kompleksów w stosunku do "zachodnich braci". Takim samochodem jest z pewnością Syrena. Produkowana od 1957 roku była marzeniem wielu obywateli, tym bardziej, że początki produkcji były dość "ekskluzywne" - w pierwszym roku na rynek trafiło zaledwie 200 sztuk "syrenek"! Łącznie, do 1983 r., wyprodukowano ponad 500 tys. egzemplarzy w różnych wersjach. W Poznaniu zobaczymy kilka popularnych "Syrenek".

syrena 102 1962
FERRARI
Testarossa, 1997
Legendarny już model z Maranello. Bohgater m.in. Miami Vice, znany ze swojej legendarnej linii zaprojektowanej przez Pininfarinę i charakterystycznych "żalujzji" na bocznym pasie przy wlotach powietrza i na tylnych światłach. Piękna czerwień Ferrari w standardzie. Resztę zobaczycie na targach - obok tego auta nie można przejść obojętnie! 


TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia.
ferrari testarossa
PONTIAC
Firebird Trans AM GTA, 1990
Ten kultowy już model Pontiaca z potężny silnikiem V8 został połączony z manualną skrzynią biegów, która gwarantuje maksymalną przyjemność z prowadzenia tego imponującego pojazdu. Smaczku dodaje fakt, że sylwetka tego auta jest szeroko znana, dzięki "roli" w  filmie "Nieustraszony".

Pontiac Firebird Trans AM GTA
FORD
A Sport Coupe; 1929
Nigdy wcześnej i nigdy później nie było takiego szaleństwa na punkcie nowego modelu auta. Zainteresowanie było tak ogromne, że pokaz pospiesznie przeniesiono do Madison Square Garden - przez pierwsze pięć dni ekspozycji obejrzało go aż 1,25 miliona ludzi! Po tygodniu od premiery Forda A widziało 25 milionów osób, niemal 1/5 całej poulacji Stanów Zjednoczonych.
ford a sport coupe 1929

A; 1930; Pickup
Klasyka przez wielkie K. Model A to kolejny wielki sukces Forda w latach 20 ubiegłego wieku. Co ciekawe, model ten praktycznie wogóle nie korzystał z części protoplasty, czyli modelu T. Blisko 3/4 z nich zezłomowano bądź poddano gruntownej modernizacji! Ford A oferował aż 17 wariantów stylistyki karoserii w atrakcyjnych kombinacjach kolorystycznych. Ponadto zastosowano piękną tapicerkę oraz dobrze zaprojektowane i oświetlone deski rozdzielcze z czytelnymi i użytecznymi wskaźnikami. Ford A wyprodukowany został w ilości 1,85mln egzemplarzy, niemal dominując amerykański rynek samochodowy. Tylko w ciągu dwóch tygodni od pierwszej prezentacji modelu A, złożono 400 tys. zamówień!

W Poznaniu zaprezentowana zostanie 2 osobowa wersja Pickup z 1930 roku, z 3,3 l jednostką napędową o mocy 40KM.

Ford A; 1930; Pickup
Consul 2.0, 1973
Ten wyjątkowo rzadki już model Forda spędził większość swojego dotychczasowego motoryzacyjnego życia na południu Francji. Jak widać bliskość Lazurowego Wybrzeża wyszła mu na dobre, bo prezentuje doskonały stan zachowania. Jeśli dodamy do tego przebieg na poziomie 69.000 km, to mamy doskonałego kandydata do dołączenia do kolekcji klasyków w naszym garażu.3

Ford Consul
DAIMLER
DS420 Landaulette; 1974
Królewska maszyna, dosłownie - w swoich latach służyła dla królewskich rodów w Wielkiej Brytanii, Danii oraz Szwecji. Czy zatem trzeba nadmieniać, że to luksusowe auto? Tak, to luksusowe auto, z ciekawą historią. Otóż ten model był w całości wyprodukowany przez Jaguara korzystająć z płyty podłogowej modelu 420G i silnika z modelu XK. Ale, kto by sobie głowę zawracał szczegółami... To auto to prawdziwy rarytas! Pozwólmy mu opowiedzieć historię samemu...
daimler ds420
PORSCHE
993 Turbo 4x4, 1996
Powstało zaledwie 5978 sztuk modelu 993 Turbo i Turbo S. Podwójnie turbodoładowany silnik 3,6 boxer rozwija moc 408KM, co pozwala na sprint do 100km/h w mniej niż 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna to ponad 290km/h!


TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia.
Porsche 993 turbo 4x4
964 TURBO, 1991
To auto to prawdziwa legenda – Porsche 911 w supermocnej wersji Turbo! Bardzo rzadki egzemplarz z czarnym lakierem i czerwoną tapicerką wnętrza, utrzymaną w doskonałym stanie. Klasyczny, kolekcjonerski samochód z gwarancją wzrostu wartości. Do zobaczenia na Retro Motor Show!


TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia.

Porsche 964 Turbo
ALFA ROMEO

SPIDER 1983
Najdłużej produkowany kabriolet o niezmienionym wyglądzie zewnętrznym - to świadczy jak uniwersalni i doskonali byli włoscy projektanci. To auto do dziś zachwyca swoją niepowtarzalną urodą. Choć na początku łatwo nie było... Gdy model ujrzał światło dzienne w 1966 roku, nie przyjęto go zbyt pochlebnie, nazywając Osso di Seppia (skorupka kałamarnicy). Pomógł jednak duży ekran - był bohaterem filmu Absolwent z Dustinem Hoffmanem, a także charakterystyczny dzwięk silnika na wysokich obrotach. W Poznaniu zobaczymy model z 1983 roku.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: 75 000 PLN.

alfa romeo spider 1983
FIAT

124
Model zadebiutował w Genewie w 1966r. i od razu zyskał uznanie w oczach specjalistów i klientów włoskiego koncernu. Na tyle dobrze, że rok później przyznano mu tytuł "Samochodu Roku". Wyraźne podobieństwo m.in. Łady 1200 Żiguli to nie przypadek - licencję na model 124 wykupił Związek Radziecki. Występował także pod marką SEAT. Na targach zobaczymy egzemplarz z 1972 roku.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia.

fiat 124
LANCIA

DELTA HF INTEGRALE 1988
Jedna z największych legend motoryzacyjnych lat 80-tych i 90-tych. Integrale narodziła się w 1987 roku i z miejsca zdobyła sześć tytułów Mistrza Świata producentów w rajdach samochodowych z rzędu! Stały napęd na cztery koła, turbosprężarka, charakterystyczny garb i poszerzenia błotników - cóż rzec więcej... Lancia Delta Integrale, po prostu. W Poznaniu zobaczymy fantastycznie zachowany egzemplarz z hiszpańskim rodowodem.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: 89 900 PLN.

lancia delta hf integrale 1988
MAZDA
MX-5
Kto nie zna kultowej MX-5? Auto, które zdobywało wiele prestiżowych nagród, m.in. Samochód Roku 1989 oraz 2005 magazynu Wheels Magazine czy choćby tytuł "Jednego z dziesięciu najlepszych samochodów sportowych wszechczasów" od Sports Car International. Przed nami model z 1991 roku.
mazda mx-5 1991
VOLKSWAGEN
Typ 1
Najbardziej rozpoznawalny model niemieckiego giganta motoryzacyjnego spod ręki Ferdinanda Porsche. Popularny Garbus to niewątpliwie jeden z najbardziej urokliwych, małych samochodów wszechczasów. Co ciekawe mogący w całości przejąć po wojnie fabrykę VW brytyjczycy, uznali plany Garbusa za model przestarzały i niespełniający wymogów nowoczesnej motoryzacji. Jakże się mylili niech świadczy prosty fakt - 21 529 464 wyprodukowanych modeli Typ 1. Ta astronomiczna suma daje mu aż i zaledwie 4 miejsce w rankingu...
volkswagen typ 1 garbus
1200 L, 1975
Ten poczciwy Garbus mimo ponad 40 lat "w dowodzie" prezentuje się jakby zjechał z taśmy produkcyjnej rok temu...Jego wnętrze jest utrzymane w nienagannym stanie, na liczniku widnieje przebieg zaledwie 64.000 km, a pod maską drzemie kultowy bokser o pojemności 1200 cm3 i mocy 30KM.
VW Garbus
1303 Super Beetle Karmann 1977
Pierwsze kabriolety "Garbusa" powstały już w 1949 roku za sprawą firmy Karmann. Prezentowany model to już wersja znacznie zmieniona od oryginału. Przede wszystkim zyskał kolumny McPhersona, poprzeczne wahacze z tyłu, a także dwukrotnie większą powierzchnię bagażową, zyskał też charakterystyczne duże tylne lampy oraz kierunkowskazy w przednim zderzaku. 3 lata później zakończono produkcję kabrioletów, a całą produkcję Garbusów przeniesiono do Meksyku.
volkswagen 1303 super beetle 1977
KARMANN GHIA CABRIOLET
Połączenie niemieckiej solidności i włoskiego stylu? Tak, to wyszło na prawdę nieźle! Bazujący na Garbusie Karmann to bulwarowy hit lat 60-tych! Równie piękny jak Porsche, a jednak mniej kłopotliwy w eksploatacji, to bardzo ciekawa propozycja dla koneserów klasyków!
volkswagen karmann ghia cabriolet

KARMANN GHIA
Kolejny, piękny egzemplarz, który podziwiać będziemy na Retro Motor Show. Ten model został wyprodukowany w 1962r. Swój obecny kształt uzyskał dzięki pieczołowitej restauracji w czercu 2012r. Trzeba przyznać, że efekt jest conajmniej oszałamiający!

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena do uzgodnienia.

volkswagen karmann ghia 1962

KARMANN GHIA
Silną reprezentację VW Karmann uzupełni model z 1966 roku z oryginalnym kolorem lakieru. Jak widać, uczestnik wielu zlotów trzyma się całkiem, całkiem nieźle, jak na swoje lata.

volkswagen karmann ghia 1966

KARMANN GHIA
A to już rocznik 1973 z kilkoma zmianami liftingowymi. Jego obecny wygląd to efekt prac podjętych stosunkowo niedawno, bo w 2104 roku.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena nie została podana.

volkswagen karmann ghia 1973
GOLF MK1 GTD
Wśród niemieckich reprezentantów motoryzacji nie może zabraknąć jakże popularnego Golfa! Tym bardziej, że mowa o wersji GTD, niezwykle trwałej jednostce z dobrymi osiągami i niezbyt dużym apetytem na paliwo. Dzisiaj Mk1-nek we wzorcowym stanie pozostało niewiele, ale jedną z nich będziemy podziwiać na Retro Motor Show!
volkswagen golf mk1 gtd 1982

JETTA
Zaraz po Golfie, z którego zresztą się wywodziiła, Jetta to jeden z najbardziej popularnych samochodów zza żelaznej kurtyny lat 80-tych. Niemieckie "auto dla ludu" to przykład dobrze opracowanego sedana z ładną i proporcjonalną sylwetką, stanowiącą dobrą bazę do modyfikacji. I właśnie zmodyfikowaną Jettę będziemy mogli podziwiać w pełnej krasie na Retro Motor Show.

volkswagen jetta
Kombi Transporter T2 '14 Last Edition

Niemiecka legenda motoryzacji, która przez ponad pół wieku dzielnie służyła milionom przedsiębiorców i… tysiącom hipisów. Prezentowany model to wyjątkowa wersja – to jedna z 1200 sztuk serii Last Edition, wyprodukowanej w 2013 roku z okazji zakończenia 56-letniej historii oryginalnego Volkswagena Busa/Transportera Typ 2.


TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia

 

Kombi T2 '14 Last Edition

Volkswagen Garbus

Przyszedł na świat jeszcze w hitlerowskich Niemczech, ale początek seryjnej produkcji przypadł już na czasy pokoju. 27 grudnia 1945 roku w Wolfsburgu zaczęła się niewiarygodna historia Volkswagena Garbusa.

 

Szerokie grono miłośników zyskał dzięki zachowaniu koncepcji geniusza motoryzacji, Ferdynanda Porsche. Jak w żadnym innym modelu na świecie, od początku produkcji zasadniczo nie zmieniła się sylwetka nadwozia. W trakcie produkcji jedynie modyfikowano i doskonalono układ napędowy oraz pozostałe mechanizmy auta.


Jego fenomen wpisał się w burzliwą historię minionego stulecia. 31. urodziny obchodził pośród dzieci kwiatów na festiwalu Woodstock. Niwelował podziały wiekowe i klasowe. Z łatwością przekraczał granice państw, motoryzował całe kraje i stawał się ich symbolem.


Do dzisiaj żaden model nie odebrał mu globalnego statusu najdłużej produkowanego i najlepiej sprzedającego się samochodu.

 

Model prezentowany na zdjęciach przeszedł pełną renowację, osiągając ponownie fabryczne parametry.
Volkswagen Garbus
Volkswagen T1

Transport ciężkich płyt pomiędzy halami produkcyjnymi w fabryce Volkswagena w latach 40. XX wieku wymagał czasu i sił człowieka. Kilku pracowników postanowiło samodzielnie skonstruować coś, co ich wspomoże w codziennych obowiązkach. Dziwny pojazd stał się samochodem z prawdziwego zdarzenia pomimo tego, że kierownicę miał z przodu, silnik z tyłu, a nadwozie w kształcie pudełka. Tak naszkicował go Ben Pon. Rysunek trafił do Heinricha Nordhoffa, ówczesnego członka zarządu Volkswagena. Decydenci wiedzieli, jak pokierować projektem.

 

Nazwę „Bulli” przyjął od pierwszych sylab słów  Bus Lieferwagen. Prototyp o ładowności 750 kilogramów był gotowy już w 1948 roku. W seryjnej produkcji, rozpoczętej dwa lata później, zyskał miano Typ 2 Transporter. Oznaczenie T1 dotyczyło pierwszej generacji samochodu. W 1951 roku zaprezentowano model Samba – osobowy bus. Lakier w dwóch kolorach, odsuwany dach, dużo chromu i 21 okien stanowiły o unikalności stylu. Wkrótce przekonał od do siebie tysiące kierowców i pasażerów.


Sukces rynkowy „bulika” wymagał niemal natychmiastowego zwiększenia mocy produkcyjnych. 8 marca 1956 roku pudełkowy bus zaczął powstawać już w nowej fabryce Volkswagena w Hanowerze.

 

Efekty sprzedaży zaskakiwały koncern i aktywizowały społeczeństwo. Obecnie nawet najbardziej uszkodzone modele są cennym kąskiem dla kolekcjonerów, pozwalając im na przywrócenie do życia tak charakterystycznego samochodu. Nie inaczej będzie z bulikiem uwiecznionym na załączonych zdjęciach.

Volkswagen T1
CHEVROLET
CORVETTE C1
Mały, zwrotny statek był inspiracją do stworzenia, jak się później okazało, kultowej serii aut ze sportowym zacięciem. Corvette rozpoczęła swoją historię w 1953 roku prezentując klientom dwuosobowego roadstera o pojemności ok 3860cm3 i mocy 150KM. Z czasem i pojemność i moc rosła, aby w C1 osiągnąć ok. 5360cm3 i mocy 360KM.
chevrolet corvette c1

CORVETTE C3; 1972
Kultowy model amerykańskiego producenta sportowych aut! Wersja C3 została wyprodukowana w ilości 542 741 sztuk, najwięcej w dotychczasowej historii Corvette. Stingray z tego okresu zachwyca zmysłowymi kształtami i charakterystycznym pomrukiem V8-ki. Co tu dużo mówić, wygląda znacznie lepiej niż nowy! W Poznaniu zaprezentowana zostanie tunningowana wersja Corvetty C3 z końcowych lat produkcji.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia

chevrolet corvette c3

CORVETTE C3
Kształ tego auta, przypominający rekina, to nie przypadek. Autorem tej sylwetki jest Larry Shinodo, czerpiący z zaprezentowanego w połowie lat 60-tych konceptu Mako Shark II. Model, który zobaczymy na Retro Motor Show ma zamontowane tzw. side pipes, które dodatkowo podkreślają charakterystyczny dźwięk V8.

corvette c3
AERO
TYPE 20
Swoją cegiełkę do przedwojennej motoryzacji dołożyli również czesi, a konkretniej dr Vladimir Kabesa, założyciel firmy Aero Tovarna Letadel. To stąd zjechały pierwsze modele nazwane Aero. W Poznaniu zaprezentowany będzie produkowany od 1932 roku Aero Type 20.
aero type 20
RILEY
KESTREL SPRITE SPECIAL
Wiele można zarzucić anglikom, ale nie to, że produkowali "brzydkie" auta. No, może poza kilkoma wyjątkami. Riley to przykład na prawdę pięknej linii samochodów przedwojennych. Oparty na jesionowej ramie, pokryty aluminium, to bodaj najciekawszy stylistycznie model angielskiego producenta. Podczas Retro Motor Show zobaczymy egzemplarz z 1936 roku.
riley kestrel sprite 1936
BMW

DIXI
Protoplasta historii bawarskiego producenta samochodów. Model 3/15 rozpoczął seryjną produkcję aut spod znaku BMW w 1929r. Popularnie nazywany Dixie osiągnął sprzedaż na poziomie 16 tysięcy egzemplarzy. Ten model charakteryzował się nowoczesną i niespotykaną w tamtych czasach nitowaną karoserią, zrobioną w całości ze stali. To kolejna "perełka" targów Retro Motor Show, obok której po prostu nie można przejść obojętnie!

bmw 3/15 dixi
3/20 AM 4
Drugi model niemieckiego koncernu miał za zadanie przyciągnąć uwagę klientów większymi rozmiarami niż Dixi, co w zupełności mu się udało. BMW nie było jednak w stanie utrzymać atrakcyjnej ceny poprzednika, a na domiar złego przejęty od niego układ niezależnego zawieszenia przednich kół został mocno skrytykowany. 3/20 nie powtórzyła sukcesu wcześniejszego modelu, ale i tak wynik 7215 sprzedanych sztuk dał BMW piąte miejsce na rynku niemieckim.
bmw 3/20 am 4

315; 1934
Tak na prawdę od tego modelu rozpoczęła się produkcja BMW jakie znamy do dzisiaj. W perspektywie konkurencji z "autami dla ludu" BMW postanowiło zmienić profil produkcji swoich aut na większe, bardziej eksluzywne, klasy średniej i wyższej. I taki był właśnie model 315, zastępując 303-kę - pierwszy model określanym nieco na wyrost klasą średnią (głównie ze względu na mały silnik). Dopiero dzięki 315-ce BMW zyskało miano producenta samochodów sportowych o wysokim standardzie technicznym. Czy tak jest do dzisiaj? Tu już każdy sobie odpowie...

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia

bmw 315

326; 1936
Jeden z największych sukcesów BMW ówczesnych lat. Na bazie podwozia tego modelu powstawały kolejne egzemplarze: 320, 321, 327 i 335. Dla nas najbardziej znany z serialu "Stawka większa niż życie".

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia

bmw 326

320; 1934
Kolejny reprezentant Bawarii z późnych lat trzydziestych ubiegłego wieku. Produkowany tylko w latach 1937-38 został zastąpiony przez model 321. Oczywiście nie wpływa to w żaden sposób na piękną sylwetkę tego modelu.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia

bmw 320

501/502; 1958
Pierwszy powojenny model BMW produkowany w latach 1952-1958. "Barokowy anioł", nazwany tak przez ekstrawagancki wygląd nadwozia, był pozycjonowany jako samochód klasy luksusowej. Nie tylko ze względu na zawrotną cenę (4 krotnie wyższą niż średnia cena nowego auta), ale również za niezwykłe właściwości jezdne, komfort podróży oraz... skuteczność układu ogrzewania kabiny! 502, którą zobaczymy w Poznaniu, to debiut BMW z silnikiem V8 - w momencie uruchomienia produkcji, ten model był najszybszym seryjnym sedanem na niemieckim rynku.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia

bmw 501
633 CSi
O ile brat 633-ki rynku nie zachwycił (630 sprzedała się w zaledwie 7,5 tys. egzemplarzy) o tyle 3.3l jednostka zyskała znacznie większą ilość fanów. Wystarczyło, aby do "setki" miał jedną sekundę mniej od brata, a licznik sprzedaży zatrzymał się dopiero na ponad 35 tysiącach sztuk! Klasyka gatunku - oczywiście do zobaczenia w Poznaniu!
bmw 633 csi
E28 520i
Monachijski koncern to maszynka do wypuszczania na rynek kultowych aut - nie inaczej jest z modelem E28. Analogowy charakter tego modelu, znakomite właściwości jezdne i charakterystyczna sylwetka rekina pozwalają w pełni cieszyć się tylnonapędowym autem w pełni! Takie "must have" każdego "benzyniarza". Podczas targów zobaczymy model z 1987 roku.
bmw 520i 1987
E28 520i, 1987
Jeśli szukacie BMW E28 w kolekcjonerskim stanie, to nie będziecie zawiedzeni. Ten model został sprowadzony prosto ze Szwajcarii i prezentuje doskonały stan zachowania. Jeśli dodamy do tego piękne, granatowe wnętrze i lakier w perfekcyjnym stanie, to naprawdę nie będziecie mogli przejść obojętnie obok tego egzemplarza.
BMW 520i E28

E30 seria 3; 1989
Znalezienie E30 M3 w przystępnej cenie to zadanie niemal niemożliwe. Stąd też często do podstawowych modeli przekaldano silniki o pojemności 2.8l, dające atomowe osiągi autu, które można określić jako najzgrabniej jeżdżąca tylnonapędówka. Właśnie takiego "swapa" zobaczymy na targach Retro Motor Show w Poznaniu.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia

bmw e30 1989
JAGUAR
E-TYPE
Gdy ten model pojawił się w 1961r. na rynku zaskoczył cały świat niebanalną sylwetką, ale też niezwykłymi osiągami i mechaniką. W Poznaniu zobaczymy model z jednostką napędową o pojemności 4.2l, która pozwalała na rozpędzenie auta do 246km/h! Pierwszą "setkę" osiągał już po zaledwie 7 sekundach!
jaguar e-type

Xj 6 Daimler Xj 40
Klasyczny brytyjski kot to nielada gratka dla koneserów, tym bardziej, że ceny tych samochodów nie są wygórowane. W zamian otrzymamy przyjemny sześciocylindrowy silnik o pojemności 4 litrów i całkiem rozsądnych 222 koni mechanicznych. Xj6 Daimler Xj40 to najbogatsza wersja wyposażeniowa tego modelu - chromowane listwy na bokach, drewno na desce rozdzielczej czy rozkładane stoliki w oparciach foteli. Luksus za naprawdę rozsądną cenę.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Auto wystawione na sprzedaż. Właściciel oczekuje 22 900 PLN lub zamiany na klasycznego Mercedesa.

jaguar xj6 daimler xj40

XJS 2+2 CONVERTIBLE 4.0 1995
Przepiękna linia, aksamitny styl jazdy, komfort i ważny dodatek - bezproblemowa eksploatacja. To jeden z najbardziej udanych stylistycznie i jakościowo brytyjskich kotów. Jazda nim to po prostu czysta przyjemność.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Auto wystawione na sprzedaż. CENA: 99 600 PLN.

jaguar xjs
OPEL

KADETT C 1977
Kariera Kadettów rozpoczełą się w 1937 roku i z miejsca zyskał uznanie w oczach klientów - do 1940 roku sprzedano ponad 100 tys. egzemplarzy. W Poznaniu zobaczymy 3 generację Kadetta, ostatnią, która mogła szczycić się napędem na tylną oś.

opel kadett c 1977
ROLLS-ROYCE

Phantom II, 1934r.
Rolls-Royce - ta marka mówi sama za siebie. Tu nie ma co za dużo opisywać, takie auta trzeba po prostu zobaczyć i poczuć klimat i smak lat 30-tych ubiegłego wieku. Przed Wami Phantom II generacji w wersji kabrio. Zobaczcie go na żywo!

rolls royce phantom 1934

Phantom III, 1936 r.
Luksus, luksus i jeszcze raz luksus. To nie zmieniło się od lat, czego świetnym przykładem jest właśnie Phantom III generacji. Dość powiedzieć, że Phantomem III jeździł gen. Władysław Sikorski, wersją przygotowaną specjalnie dla niego. W Poznaniu zobaczymy 4 drzwiową wersję przedstawiciela brytyjskiej wyższej klasy.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: do uzgodnienia

rolls royce phantom 1936

Silver Shadow II, 1979r.
To kolejny reprezentant brytyjskiego przepychu i symbolu jakości, którego podziwiać będziemy podczas Retro Motor Show. Ten arystokrata na początku swojej kariery (Silver Shadow produkowany był od 1965r.) był ogromnym szokiem dla klientów marki - doskonały, perfekcyjny i niemal zbyt nowoczesny jak na ówczesne czasy. To jeden z najlepiej sprzedających się modeli ze stajni Rolls-Royce - niemal 17 tysięcy egzemplarzy znalazło nowych właścicieli tylko I generacji tego modelu. W Poznaniu zobaczymy model z końcowej serii produkcji.

roll royce silver shadow II
CITROEN
AC 4 1928
Citroen był pierwszym modelem z nadwoziem stalowym, zamkniętym i całym spawanym. Z tego powodu uchodził za model niezniszczalny. W aucie zastosowani silnik 1.6l o mocy 30KM i hamulcem zasadniczym na cztery koła, co na ówczesne czasy było sporą nowością. Ciekawostką były także składane przednie fotele oraz zdejmowana głowica.
citroen AC4 1928
DS
Jeden z najbardziej charakterystycznych modeli francuskiego producenta. Historia DS sięga 1938 roku, kiedy to rozpoczęły się prace nad nowym modelem, który miał zastąpić Traction Avant. Ze względu na wojnę, do projektu powrócono dopiero pod koniec lat 40-tych. Smukłe, opływowe linie nadwozia to dzieło Flamini Bertoniego, uznanego, włoskiego artysty. DS to także hydrauliczne wspomaganie, hydropneumatyczne zawieszenie, awangardowy kokpit, aerodynamiczny kształt i wysoki komfort. Nie dziwi zatem fakt, że aż 80 tysięcy DS zostało sprzedanych tylko pierwszego dnia.
citroen ds
2CV
Popularna "Kaczka" to jedna z najbardziej charakterystycznych i długowiecznych konstrukcji XX wieku. Pierwsze projekty powstały jeszcze przed wojną - w 1936 r. Pierre Boulanger opracowuje koncepcję małego, ekonomicznego samochodu dla mas: "Samochód ma pomieścić 4 osoby i 50kg ziemniaków, przy prędkości maksymalnej 60km/h, zużyciu paliwa na poziomie 3l/100km. Prostota, jednak nie za cenę wygody". Jeszcze w 1939 roku 2CV otrzymał homologację i był gotowy do produkcji, ale dopiero w 1948 r. został zaprezentowany publiczności. Do momentu zakończenia produkcji w 1990 r. powstało 5 mln egzemplarzy w rozmaitych wersjach.
citroen 2cv
HY
Citroen HY to jeden z najdłużej produkowanych furgonetek. Jego produkcja rozpoczęła się w 1947 roku, a zakończyła dopiero w 1981! Ten niezwykle specyficzny samochód, mimo, a może właśnie dzięki swojej prostocie, cieszył się ogromnym powodzeniem! Żartobliwie nazywany "Moto - Belmondo", w nawiązaniu do nietuzinkowej urody aktora, zyskał również przydomek "Główki Kapusty", ze względu na służbę we francuskiej policji. W Poznaniu zobaczymy dwa, świetnie prezentujące się egzemplarze HY-ków! Niezwykłe auta...
citroen hy
CADILLAC

CADILLAC DE VILLE COUPE 1960

Jeden z najpiękniejszych przedstawicieli amerykańskich skrzydlaków zawita na targach Retro Motor Show! Amerykański rozmach, Rock'n'Roll w najczystszej postaci! Ogromny silnik 6,4l i ogromny apetyt - 17l/100km! Jedno jest pewne - jeśli posiadasz ten model, nikt nie ma większego auta w okolicy!

Co tu pisać? To auto trzeba po prostu zobaczyć!

cadillac de ville coupe

CADILLAC ELDORADO 1973

Kolejny "olbrzym" spod znaku Cadillaca! Ten model miał już pod maską potężne V8 o pojemności 8,2l! To jeden z ostatnich modeli kabrio tego typu. W połowie lat 70-tych, ze względu na nowe regulacje, kabriolety uznano za niebezpieczne. Rok 1973 to także schyłek wielkich pojemności i "mocnych" silników. co prawda tzw. "Big Blocki" pozostały w produkcji, ale ich moc znacznie ograniczono (co mimo wszystko nie wpłynęło na ogromny apetyt Cadillaców - spalanie na poziomie 20-23l/100km uznawano za w miarę oszczędną jazdę!).

Ostatniego, niemal, Mohikanina będziemy mieli okazję podziwiać w Poznaniu! Zapraszamy!

cadillac eldorado
PEUGEOT
205
Małe jest piękne - to powiedzenie idealnie pasuje do "malucha" ze znaczkiem lwa. Kto jak kto, ale francuzi potrafili (i nadal potrafią) produkować piękne, zgrabne, małe auta. Nie inaczej jest z 205-ką, która mimo 33 lat, które upłynęły od premiery, sylwetka tego modelu nadal wygląda świeżo i przyjemnie. Dość powiedzieć, że 205 była produkowana aż do 1998 roku, a więc przez 15 lat! W Poznaniu zobaczymy tunningowany model z 1986 roku.
peugeot 205
FSO

125p
Czym byłaby podróż do motoryzacyjnej przeszłości bez polskich akcentów? Tego modelu właściwie nie musimy opisywać - każdy zna Dużego Fiata, jeśli nie był jego właścicielem, to choćby z serialu "Zmiennicy". Prezentowany model pochodzi z końca producji 125-tek, a dokładniej z 1988 roku. Pięknie zachowany egzemplarz będzie można oczywiście zobaczyć podczas Retro Motor Show.

FSO 125p
125p
Kolejny reprezentant Fabryki Samochodów Osobowych o symbolu 125p. Ten model jest nieco młodszy od poprzednika, jego "pesel" zaczyna się od 1989 roku. Jak widać, model ten przeszedł lekkie modyfikacje, ale z zachowaniem oryginalnego kształtu karoserii. Naturalnie i ten model będzie dostępny dla publiczności w trakcie Targów.
FSO 125p
HONDA
CRX
Marzenie każdego, świeżo upieczonego kierowcy! Niezwykle dynamiczny i zgrabny japończyk (tu znowu kwestia gustu, ale u nas odzywają się miłe wspomnienia) swego czasu był małym "szatanem" dróg. Z tego też powodu do dzisiaj zachowało się na prawdę niewiele egzemplarzy w bardzo dobrym stanie technicznym. Pewnie nie pomogła tutaj też powszechne problemy z korozją... Na targach zobaczymy jednak model pieczołowicie odrestaurowany i jak najbardziej zbliżony do oryginału. To wielka gratka dla fanów motoryzacji! Kto z Was nie chciałby zasiąść za kierownicą auta ważącego raptem 925kg, a mającym moc 124KM? To auto jeszcze dzisiaj zawstydziłoby wiele, wiele nowszych samochodów.
honda crx
MERCEDES
W107 450 SLC
Niezwykła perła spod znaku gwiazdy. Wyprodukowany w 1979 roku model może pochwalić się 4,5 litrową V8 o mocy 218KM, co zapewnia całkiem niezłe doznania za kierownicą. Prezentowany SLC przeszedł od 2011 roku gruntowny remont przy zachowaniu głównie oryginalnych części. Zarówno stan techniczny obecny – bliski fabrycznemu, jak i atrakcyjna wersja powodują, że auto jest jednym z najciekawszych egzemplarzy tego modelu w Polsce.
mercedes w107 450 slc

W123 200
Mercedes W123, który po 37 latach od opuszczenia fabryki prezentuje tak doskonały stan zachowania to już prawdziwa rzadkość. Wciąż posiada oryginalny lakier, wnętrze utrzymane w nienagannym, niemal fabrycznym stanie oraz przebieg zaledwie 92.000 km. Dwulitrowa jednostka benzynowa pozwala cieszyć się dostojną i relaksującą jazdą, która wciąż może sprawiać wiele przyjemności. Szczególnie za kierownicą tak doskonale zachowanego egzemplarza.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: 53 900 PLN.

mercedes-200-w123
W115 220D
To auto to istny cud... prostoty i wytrzymałości. 500 tys. kilometrów bez większych napraw silnika to raczej norma dla tych modeli. I choć W115 nie zachwycał bogactwem wyposażenia, które raczej było bardzo skromne, to dzisiaj rarytas wśród klasyków. Ten staruszek nie należy do demonów prędkości, ale za to jest oszczędny (spokojna jazda to spalanie rzędu 9l/100km), dostojny, przestronny i niezawodny! Prezentowany model to rocznik 1972.
mercedes-benz w115 220d 1972

W115 240D 3.0; 1975
Historia tego pojazdu sięga 1975 roku, kiedy to Mercedes Benz zdecydował się na wypuszczenie na rynek modelu W115 z nowym, pięciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM617 o pojemności 3 litrów i mocy 80KM. Na ówczesne czasy był to najsilniejszy silnik Diesla, który zyskał przydomek "Stuttgart Express".  Ciekawostką jest też fakt, że wyprodukowanych zostało zaledwie 53690 sztuk, co czyni W115 240D 3.0 niezwykle rzadkim modelem.

W Poznaniu zobaczymy pięknie zachowany, w pełni oryginalny model z początku jego produkcji.

MERCEDES BENZ W115 240D 3.0 1975

250 C Coupe W114; 1970
Brak słupka B, obniżona linia dachu, model dostępny jedynie w "sportowej" wersji, z sześciocylindrowym silnikiem - to auto do dzisiaj budzi podziw! Model W114 zadebiutował w 1968 roku, wyróżniając się nowoczesnym, niezależnym zawieszeniem tylnym, a nadwozie typu Coupe było zwieńczeniem gamy modelowej.

Podczas Retro Motor Show zobaczymy model wyprodukowany w 1970 roku. Warto zajrzeć do środka, bowiem to auto cechuje znakomite wykończenie wnętrza, przy użyciu materiałów bardzo wysokiej jakości.

MERCEDES BENZ W115 240D 3.0 1975
300 "Adenauer"
Jak luksus to Mercedes-Benz 300. To niemal synonim. Produkowane w latach 1951-62 trzysetki zostały zaprojektowane tak, aby działać bezproblemowo nawet w najcięższych warunkach (to tak można?). Stąd też głębokie płaszcze wodne bloku silnika, sterowana termostatem chłodnica oleju, miedziano-ołowiane panewki czy wzmacniany wał korbowy. W Poznaniu zobaczymy "Adenauera" z 1958 roku. Cudo.
mercedes-benz 300 adenauer 1958

380SL; 1983
Trzecia generacja prestiżowej serii roadsterów SL zaprezentowana została w 1971r. To zaraz po serii G najdłużej produkowany model spod znaku gwiazdy. Kariera SL oznaczonej R107 trwała aż 18 lat! Odbudowany w tym roku egzemplarz, prezentuje się nadzwyczajnie!

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Auto wystawione jest na sprzedaż. Właściciel nie określił ceny.

mercedes-benz 380sl

560SL; 1987
To już kolejna SL-ka na pięknej liście modeli targów Retro Motor Show. Tym razem zobaczymy auto z końcowych lat produkcji, w wersji na rynek amerykański, odrestaurowane w 2016r., a więc można powiedzieć, niemalże nowe...gdyby nie to, że to przepiękny klasyk!

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Auto wystawione jest na sprzedaż. Właściciel nie określił ceny.

mercedes-benz 560SL 1987
500 SEC C126; 1986
O gustach się nie dyskutuje, ale dla nas to jeden z najpiękniejszych modeli, jaki wyszedł na rynek! Określany mianem króla elegancji i stylu, i trudno się z tym nie zgodzić. 5 litrowa V8 pod maską, ponadczasowa elegancja, szyk i komfort, choć od zakończenia produkcji minęło już niemal ćwierć wieku! To auto daje właścicielowi sporo radości.
MERCEDES 500 SEC C126 1986

500SEC C126 1988
Smukłe, klasyczne, eleganckie coupe z doskonałymi właściwościam jezdnymi i przyjemnie mruczącym V8 pod maską. Znaleźć zadbany egzemplarz to już coraz większe wyzwanie, ale nie na Retro Motor Show. Tutaj zobaczycie SECa nie tylko zadbanego, ale też z niskim przebiegiem, a do tego wystawionym na sprzedaż. Czy może być lepsze połączenie?

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: 69 900 PLN.

mercedes 500 sec c126 1988

300 SE W126 1990
Klasa S, właściwie na tym moglibyśmy skończyć. Luksus przez duże L. Lata 80-te niemieckiego koncernu należały do najlepszych - najwyższej jakości materiały, niezawodność, wygoda i bogate wyposażenie, konkurencja mogła tylko pozazdrościć. Taki jest właśnie 300 SE.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: 52 000 PLN.

mercedes 300se 1990

E500 LIMITED W124
Najbardziej szlachetna wersja kultowego W124. Powstało ich zaledwie 500 sztuk, co tylko potwierdza wyjątkowość tego auta - luksus w połączeniu z osiągami zarezerwowanymi do tej pory tylko dla supersamochodów. Smaczku dodaje fakt, że w tej kolorystyce, na rynku pojawiło się tylko 200 sztuk. To auto warte jest grzechu.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena: 145 900 PLN.

mercedes e500 limited 1995
W124 CE BRABUS 1989/1991
287KM, brak blokad ograniczających osiągi - tym autem możemy pędzić 300km/h! Model wyprodukowany w 1989 roku dwa lata później poddany został pełnemu tuningowi optycznemu i mechanicznemu w firmie BRABUS, nadając Mercedesowi oryginalny, niepowtarzalny wygląd i charakter. Zobaczycie go w Poznaniu!
mercedes e124 brabus 1989/1991

UNIMOG 404.013
Pierwszy Unimog został zaprojektowany już w 1945 jako ciężarówka do celów rolniczych, a jego produkcja trwa do dzisiaj. Unimog jest tak uniwersalnym pojazdem, że powstała niezliczona ilość modeli przystosowanych do specjalistycznych zadań. W Poznaniu pojawi się wersja 404 z 1976 roku dostosowana do potrzeb straży pożarnej.

 

TO AUTO MOŻE BYĆ TWOJE!
Model wystawiony na sprzedaż. Cena nie została podana.

mercedes unimog 1976